Mi az a keresőoptimalizálás?

Vajon mi lehet az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás a különböző keresőmotorok találati listáján weboldalunk helyezésének javítása. Sokszor emlegetik SEO-ként, mivel könnyebb leírni és kimondani is. A SEO a Search Engine Optimalization mozaik szava, tehát angolul keresőoptimalizálás. Magyarországon jellemzően a SEO a Google keresésekre irányul, mivel a magyar lakossága a keresőmotorok közül 97%-ba az óriás vállalat információs hálózatát használja.
Tehát, ha elkészült a weboldalunk az SEO nélkül nem fog jó eredményeket elérni, látogatókat vonzani, vagy csak befektetett hirdetéssel. A keresőoptimalizálás olyan organikus forgalmat generál, ami később egy teljesen ingyenes eszköz. Mi az az organikus?
Általában a találati lista a fenti képen látható módon néz ki. A legfelső megjelenések a fizetett Google Ads hirdetési platformon keresztül beállított és fizetett promóciók. A zöld keretben láthatjuk a keresőoptimalizálás eredményét. A lista tetején található weboldalak valószínűleg már régóta működő, technikailag jól megfelelt oldalak. A Google algoritmusa rengeteg szempontot vesz figyelembe a rangsorolásnál. Ezt egy SEO szakember mind tudja és ez alapján végzi el a rá bízott munkát.
Mit is csinál egy keresőoptimalizálás szakember nagy vonalakban?
Technikai SEO munka

Ez a munkafázis a nevéből adódóan a weboldalak technikai hátterének javításáról szó. Már itt is nagyon sok szempontról beszélünk. Milyen gyors az oldal? Megjelenik-e a keresési találatok között? Van egy webhelytérkép készítve a keresőmotorok weboldal felismerő robotjai számára? Van-e biztonsági certifikáció beállítva a domain névhez? Tényleg sok minden és ezek még csak a kezdeti lépései.
Tartalmi keresőoptimalizálás
Ebben a szakaszban átvizsgálják a weboldal tartalmi elemeit. Szövegek, képek. Itt beszélünk a formázásokról, mert nem mindegy, hogy egy szöveg mennyire felhasználóbarát, mennyire tagolt és informatív.
OFF Site SEO - Azaz a külső linkek vizsgálata
A legfontosabb rangsorolási tényezők közé tartozik a weboldalunkra mutató külső linkek száma és minősége. Ezek a Google szemében relevanciát adnak nevünknek. Ezeknek javítása a legnehezebb és legidőigényesebb feladat egy SEO szakembernek munkája során.
Érdemes a piacon jól körül nézni, ha megszeretnénk bízni valakit ezeknek a feladatok elvégzésével. Kérjünk referenciát. A Hyper Marketing Marketing Agency több ilyen sikeres projekten van túl.