Az ideális módszertan a tanításhoz!
Legyen szó tanárokról, tanítókról, egyetemi oktatókról, trénerekről vagy akár tanfolyami előadókról, bizonyos módszertan ismeretek elsajátítására mindenképpen szükség van ebben a hivatásban. Hiszen ezáltal folyamatosan fejlődhet a tanítási stílusa, érdekesebbé teheti az órákat, nem beszélve arról, hogy számos új eszközt és lehetőséget ismerhet meg, amelyeket kamatoztathat a tanulni kívánó diákok előtt. A francia módszertan könyvek pedig az anyanyelvi oktatók, valamint a nyelvet magas szinten beszélő pedagógusok előtt nyit meg új dimenziókat.

Maga a módszertan?
Bár alapvetően a módszertan célja egy pedagógus szempontjából midig az ismeretek, módszerek, lehetőségek megismerése és a saját tudás, valamint előadói repertoár bővítése, ennek többféle módja van. Megközelíthető ugyanis mindez az előadások, magyarázatok és órai feladatok szemszögéből, sőt, a diákoknak kiadott munkák és házi feladatok szempontjából, de ugyanennyire fontos a tanuló és a tanár közös munkája is, legyen szó egy projekt feladatról vagy akár egy vitáról.
A módszertan típusai
Mindezekhez pedig rengeteg típusú módszertan létezik. Szerezhetünk általa új ismereteket, elsajátíthatunk új képességeket, de léteznek rendszerezést és rögzítést segítő módszerek is. Sőt, a szemléletformálás, valamint az érzékenyítés sem maradhat ki a sorból. Mindezek pedig történhetnek verbálisan, szemléltető módszert alkalmazva vagy akár a modern technika révén is. Vagyis a módszertan egy elképesztően komplex és szerte ágazó dolog.
Mit nyújtanak a francia módszertan könyvek?
A fentieken belül külön helyet foglalnak el a francia módszertan kiadványok. Ezek a kötetek hatékony segítséget nyújtanak az iskolai feladatok, foglalkozások megtervezéséhez, valamint azok szakszerű elvégzéséhez egyaránt. Főként francia anyanyelvű, valamint a nyelvet magas szinten beszélő tanároknak készültek ezek a kötetek. Van például olyan a francia módszertan könyvek között, amely tizenkét elgondolkodtató írást tartalmaz a Közös Európai Referenciakeret (KER) hatásáról a nyelvoktatásra. Ugyanakkor szerepel a választékban olyan gyűjtemény is, amely francia anyanyelvi tanárok részére készült módszertani tényeket közöl a web 2.0-ban rejlő lehetőségekről. Sőt olyan elméleti és gyakorlati útmutató is készült nyelvtanárok részére, amely azt taglalja, hogy hogyan használjuk a hangunkat és a testünket amikor tanítunk. Vagyis látható, hogy igen széles és színes a kínálat a francia módszertan könyvek világában.
Mindezek alapján bátran kijelenthető, hogy bármilyen típusú módszertan könyvre is van szüksége valakinek, biztosan megtalálhatja a számára leginkább megfelelő kötetet a kínálatban. Mindezek által nem csupán maga a tanár válik sokoldalúbbá, de az általa alkalmazott módszereknek, valamint a kihasznált lehetőségeknek köszönhetően az órái, előadásai és jóval színesebbek, érdekesebbek lesznek. Így pedig nagyon sok minden megragad a hallgatóságban már a helyszínen. Ennél értékesebb tudás pedig kevés létezik. Mindez pedig egyben a pedagógus munkájának elismerését is jelenti.